Βελονισμός και διακοπή του καπνίσματος

Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι διακοπής του καπνίσματος και μεταξύ αυτών εξέχουσα θέση έχει ο βελονισμός.

 

Το κάπνισμα είναι μία βλαβερή συνήθεια - εξάρτηση. Ο καπνός περιέχει:

• 19 γνωστές καρκινογόνες ουσίες και
• 200 περίπου χημικές ουσίες και νικοτίνη

Η νικοτίνη προκαλεί ταχύτατα εθισμό. 2 στους 3 καπνιστές δηλώνουν ότι πρέπει να σταματήσουν το κάπνισμα, λίγοι όμως είναι αυτοί που το καταφέρνουν χωρίς βοήθεια. Η εξάρτηση (σωματική και ψυχική) που προκαλεί το κάπνισμα είναι πολύ ΙΣΧΥΡΗ.

Το κάπνισμα ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ πολλά προβλήματα υγείας. Μερικά από αυτά ο καπνιστής τα διαπιστώνει και τα βιώνει καθημερινά, και αλλά κτίζονται σταδιακά με τα αποτελέσματα να εμφανίζονται πολύ αργότερα στη ζωή τους.

Το κάπνισμα έχει συσχετισθεί, κυρίως, με τρείς κατηγορίες νοσημάτων. Τα καρδιαγγειακά, τον καρκίνο (πνεύμονα, λάρυγγα, ουροδόχου κύστης ) και τις χρόνιες αποφρακτικές πνευμονοπάθειες (χρόνια βρογχίτιδα και πνευμονικό εμφύσημα). Οι δυσμενείς επιπτώσεις του καπνίσματος επηρεάζουν τους καπνιστές, καθώς και τους ευρισκόμενους στο οικογενειακό - κοινωνικό περιβάλλον τους.

Οι γνώσεις για τις επιπτώσεις που προκαλεί το τσιγάρο στην υγεία είναι καθοριστικές για την απόφαση να περάσει ο καπνιστής στον κόσμο των μη καπνιστών.

Για να μπει ένας καπνιστής σε διαδικασία διακοπής του καπνίσματος θα πρέπει:
1. Να νιώσει μια εσωτερική επιθυμία για την αλλαγή αυτή.
2. Να αισθανθεί ότι απειλείται από τη συνήθεια του τσιγάρου τόσο αυτός όσο και οι γύρω του.
3. Να αισθανθεί ότι η απεξάρτηση από τη νικοτίνη θα επιφέρει σημαντικά οφέλη σε αυτόν.
4. Να αισθανθεί ότι είναι ικανός να ανταπεξέλθει στην αλλαγή αυτή.
5. Να ΘΕΛΕΙ να απεξαρτηθεί.

Όπως αναφέραμε λοιπόν και στην αρχή, υπάρχουν διάφορες μέθοδοι διακοπής του καπνίσματος και μεταξύ αυτών εξέχουσα θέση έχει ο βελονισμός.

Ο βελονισμός είναι μία φυσική εναλλακτική μέθοδος απεξάρτησης από τη νικοτίνη ανώδυνη, ακίνδυνη και οικονομικά προσιτή. Με μία έως πέντε επισκέψεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να απαλλαχθεί οριστικά ο καπνιστής από την εξάρτηση του. Δεν έχουν σημασία τα χρόνια και ο αριθμός των τσιγάρων που καπνίζει. Σημασία έχει να προσπαθήσει, όταν αισθανθεί έτοιμος.

Μελέτες που σχετίζονται με απεξάρτηση από ουσίες, αναφέρουν ότι ο βελονισμός αυξάνει την ανάγκη για θετική δράση, δημιουργεί ζωτικότητα και ευφορία, βοηθά το μυαλό να σκεφθεί καθαρά και να ελέγξει την επιθυμία. Η δουλειά του βελονισμού είναι να μειώσει στο ελάχιστο τη δική σας προσπάθεια.

Ο βελονισμός είναι απλός στην εφαρμογή του. Οι βελόνες που χρησιμοποιούνται είναι μιας χρήσης. Για το κάπνισμα τοποθετούνται στο σώμα 6-10 βελόνες. Εφαρμόζεται συγκεκριμένο πρωτόκολλο που αφορά μόνο στο κάπνισμα. Δεν έχει καμία παρενέργεια. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται 6-8 ώρες μετά την πρώτη εφαρμογή. Την επόμενη μέρα ο καπνιστής θα αισθανθεί μειωμένη επιθυμία για κάπνισμα και δε θα υπάρχουν τόσο έντονα τα συμπτώματα έλλειψης νικοτίνης. Η επιθυμία, όταν υπάρχει, θα είναι ήπια, απόλυτα ελεγχόμενη και λιγότερο βασανιστική από ότι συνήθως, ενώ δεν θα υπάρχουν τα συμπτώματα ενός καπνιστή που κόβει το κάπνισμα. Παράλληλα θα εμφανιστούν κάποια συμπτώματα απέχθειας στον καπνό, τα οποία όσο περνά ο καιρός, θα είναι πιο έντονα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι να μειωθεί η δική σας συμμετοχή, και προσπάθεια.

Δεν θα χρειαστεί να πιεστείτε τόσο, όσο εάν επιχειρούσατε μόνος σας. Η θεραπεία επαναλαμβάνεται αν:

1. Υπάρχουν έντονα συμπτώματα έλλειψης νικοτίνης.
2. Ο καπνιστής υποκύψει στην επιθυμία του να καπνίσει.

Θυμηθείτε ότι:

1. Ο βελονισμός είναι μια φυσική ΜΗ φαρμακευτική πράξη.
2. Μπορεί να εφαρμοστεί παράλληλα με οποιαδήποτε άλλη αγωγή.
3. Μπορεί να εφαρμοστεί και στους 5 πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης.
4. Στηρίζει ψυχικά και σωματικά τον καπνιστή που θέλει να κόψει το κάπνισμα.
5. Μειώνει τα βασανιστικά συμπτώματα της έλλειψης νικοτίνης.

Συμβουλές για πρόσθετη βοήθεια.

1. Γνωστοποιήστε την απόφαση σας στον περίγυρό σας, ότι προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα.
2. Αποφύγετε όσο είναι δυνατό τους παράγοντες που προδιαθέτουν στο κάπνισμα (καθημερινές μικροσυγκρούσεις, stress)
3. Για 2-3 ημέρες αλλάζετε τη συνήθεια του πρωινού ή και του απογευματινού καφέ, με τσάι.
4. Για 1 εβδομάδα προτιμήστε να καταναλώνετε πολλά φρούτα, ωμές σαλάτες, χόρτα, βραστά, λιγότερο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, καρυκεύματα, έντονες γεύσεις, μικρά και συχνά γεύματα (αυξημένη ποσότητα τροφής, δύσπεπτες τροφές αυξάνουν την επιθυμία για κάπνισμα).
5. Προτιμήστε τσίχλα νικοτίνης ή απλή τσίχλα και όχι τσιγάρο.
6. Βάλτε στο πρόγραμμα σας, κατά προτίμηση, μετά τη δουλειά 20-30 λεπτά πεζοπορία την ημέρα, κατά προτίμηση την ίδια ώρα.
7. Πάρτε τις αναγκαίες βιταμίνες (ή κάποιο σκεύασμα πολυβιταμινών για περίπου 1 μήνα).
8. Δείτε την περίοδο αυτή σαν μια περίοδο αλλαγών. Επενδύστε στην υγεία σας. Βρείτε δημιουργικές ασχολίες που ξέρετε ότι περιορίζουν τον εκνευρισμό σας και τρόπους αποσυμπίεσης.
9. Αναφέρεται ότι ρόφημα από δυόσμο ή μέντα μειώνει την επιθυμία για κάπνισμα.

Καλή αρχή στην προσπάθειά σας.